کمیته داوری و حل اختلاف گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان با هدف تسریع در رسیدگی به اختلافات ، ارتقای کیفیت اجرای مقررات ملی ساختمان، حفظ حقوق ذینفعان و تقویت تعامل سازنده میان تمامی عوامل دخیل در فرآیند اجرای تأسیسات لوله کشی گاز داخلی ساختمان بر اساس ضوابط و مقررات فنی و اجرایی تشکیل میشود.این کمیته با بررسی مستندات، استماع نظرات طرفین و ارزیابی دقیق موضوعات مورد اختلاف، نسبت به رفع ابهامات، ارائه نظر کارشناسی و ایجاد زمینه برای حلوفصل اختلافات در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه اقدام مینماید.جلسات کمیته مذکور با توجه به پروندههای ارجاعی، بهصورت منظم در روزهای دوشنبه هر هفته برگزار می گردد.